Jak wygląda monitoring konkurencji?

Zakładając swój biznes, skupiać się należy nie jedynie na kreowaniu swej polityki, lecz również na kontrolowaniu poczynań konkurencji. Jest to podstawa rozwijania własnego pomysłu i budowaniu przewagi na rynku. Jednakże w nadmiarze domowych obowiązków oraz spraw do załatwienia monitoring działań konkurencji wielokrotnie spada na drugi plan. Uznawany jest za mniej istotny oraz nieprzynoszący zysku.

Dlaczego należałoby kontrolować konkurencję?

Monitoring działań konkurencji winien być niezbędnym działaniem w początkowej fazie budowania biznesu. Należy go również regularnie prowadzić w późniejszym czasie. Pozwala on odpowiedzieć sobie na pytanie, co nowego słychać w branży, lub pojawiły się nowoczesne artykuły, rozwiązania, lub oferta firmy wciąż jest aktualna. Inną korzyścią monitoringu poczynań konkurencji jest przechwycenie tzw. dobrych praktyk, np. w obszarze obsługi konsumenta. To działanie pozwoli także zweryfikować, jak dotychczasowe działania marketingowe oraz artykułów wyglądają na tle konkurencji. Analiza ta pozwala określić, który z elementów firmy należy poprawić oraz popracować nad nim, i w którym jesteśmy najskuteczniejsi. Co w rezultacie powoduje, iż znajduje się słabe strony spółek konkurencyjnych.

Jak monitorować konkurencję?

Żeby monitorować konkurencję, wpierw należy ją poznać. Więc najlepiej jest zrobić katalog spółek, z jakimi bezpośrednio się rywalizuje, i potem zastanowić się jakie elementy ich działalności chce się sprawdzić. Na początek należałoby skoncentrować się na kluczowych zagadnieniach takich jak pozycja strony www w wyszukiwarce, zasięg działalności, kanały reklamy, jakie zapewniają największy ruch, stosowane słowa kluczowe i umieszczane w sieci treści. Każdy z tychże elementów da się sprawdzić, stosując właściwe narzędzia e-marketingu.

W wypadku, jeśli chce się zbadać bardziej detali działania konkurencji, można zwrócić się do nich (jako osoba prywatna) o przesłanie oferty. Dzięki temu można zaobserwować, jak wygląda przygotowanie graficzne takiego dokumentu i poznać ceny konkurencji oraz reguły działające przy obsłudze konsumenta.

Narzędzie do oceny konkurencji

W sieci można odnaleźć co najmniej parę urządzeń do analizy konkurencji. Cześć z nich jest darmowa czy gwarantuje bezpłatne korzystanie z wersji standardowej, czy okresu próbnego. Najistotniejsze informacje o stronie www konkurencji można otrzymać, korzystając z Alexa Rank. Narzędzie dostępne jest z poziomu przeglądarki, nie trzeba się do niego logować. Alternatywnie można skorzystać z SimilarWeb czy SyFu. Poszerzoną ocenę konkurencji można otrzymać, korzystając z urządzenia SimilarWeb.

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*