Jakie korzyści daje monitorowanie i analiza cen konkurencji?

Jeśli sprzedawca chce konkurować ceną, powinien oprzeć się na dokładnych danych i analizie rynku pod kątem konkretnych kwot. Branża e-commerce w Polsce z roku na rok dostarcza coraz więcej nowości, możliwości i rozwiązań. W walce cenowej warto więc posiłkować się zarówno opiniami i badaniami przeprowadzonymi na samych konsumentach, jak i cenami podobnych produktów u konkurentów.

Sens analizy

Wielu właścicieli sklepów internetowych zastanawia się nad sensem analizy cen u konkurencji. Niektórzy twierdzą, że każdy powinien kierować się własnymi wartościami i nie kopiować strategii cenowej swoich biznesowych rywali. W praktyce okazuje się to niemal niemożliwe, a dobrze wykonana analiza cen może zdziałać cuda. Na czym dokładnie polega? Przede wszystkim na monitorowaniu cen produktów lub grup produktów podobnych do tych, jakie sami oferujemy. Obserwacja ta pozwala ocenić, czy nasza cena jest atrakcyjna czy wręcz przeciwnie.

Jak przeprowadzić?

W pierwszej kolejności należy skupić się nie tyle na cenach, co wyborze naszego realnego konkurenta. Warto zrobić research całej branży, a w szczególności zastanowić się nad kryteriami, których chcemy się trzymać. Czy chcemy skupić się na rynku lokalnym czy też myślimy globalnie? Do jakiej grupy odbiorców kierujemy swoje produkty? Jakie cele biznesowe nam przyświecają? Znalezienie odpowiedzi na to pytanie pozwoli nam zrozumieć, z kim właściwie konkurujemy i na jakich informacjach o cenach nam zależy. Prócz cen porównujmy także jakość produktów. Towar czy usługa mogą różnić się w zależności od sprzedawcy, stąd może wynikać różnica w cenie.

Jakie korzyści z analizy cen konkurencji?

Przede wszystkim będziemy mogli sprawdzić, czy nasza polityka cenowa jest zgodna z pewnymi standardami na rynku. Wiadomo, nie każdy musi mieć podobne ceny do konkurencji, ale jeśli będzie między nimi spora rozbieżność, której nie zweryfikujemy, możemy stracić klientów. Analiza cen pozwoli rozwinąć sklep, podjąć działania, które uatrakcyjnią ofertę. Dzięki temu z naszych towarów czy usług skorzysta więcej konsumentów, a jakoś naszej pracy poszybuje w górę. Dobrze przeprowadzona analiza może zdziałać cuda, a dalszy monitoring cen konkurencji sprawi, że staniemy się dla klientów atrakcyjnymi dostawcami, sprzedawcami czy nawet partnerami biznesowymi. Należy pamiętać jednak o tym, aby postępować metodą małych kroków i nie robić niczego wbrew sobie i własnym zasadą prowadzenia biznesu. Tylko takie podejście może przynieść pozytywne skutki dla nas i naszego sklepu internetowego.

https://dealavo.com/pl/

Be the first to comment

Leave a comment

Your email address will not be published.


*